Friday, April 29, 2011

Minggu Kurikulum:Pidato Spontan(28.03.2011)

aahh,ideaku telah muncul.

eh,dalam cawan ni garam ka gula?dah habis gula kat rumah tuuu.
(DUNIA TAK ADIL)

Paula:uda smpai ke masa yg swaktu dengannya nie pun?
En. Rasidi:bosan betulnya pun.
Cik Mariam:apa kebendanya dia buatnya ni pun?
En. Haspin:eh,bau apanya nie pun?
awak tlong belikan saya susu 10 tin,telur 30 biji.

sebahagian daripada para penonton yang menghangatkan suasana

ala cikgu,fulus tak cukupla.tk ada fulus,tk ada cerita.(Bayar Ma)

nampaknya masa mencumburui kita semua.

Mode(Takiya Genji) :rasa2 saya boleh angkat ka ni ah pidato spontan?kalau
btumbuk saya boleh la.

lebih baik saya ikut imam muda daripada buat malu disini.(Gurau je)

sebahagian daripada peserta yang bertanding.

eemmm,terima kasih kepada peminat2 yang terus mengundi saya
(sebab saya yg trkacak).ahahaha

asyik cikgu ja yang brcakap.bila lagi giliran saya?

ehem,saya sebagai pengerusi JKKK KG Apin-Apin menyeru agar kita harus menyertai PLKN yang bukan biasa-biasa,tetapi LUAR BIASA!!!

antara peserta yang memberikan saingan.

rasa-rasa saya boleh menang ka ni?

bolehka saya nyanyi lagu Alda (aku tk biasa,bila kau tk ada di SISI ku.)

saya ingat bah tu semalam isi dia,tapi kenapa boleh lupa ni hari?

janganlah anda melakukan perbuatan Pen********.

ok2,semua pelajar boleh bersurai.

para pelajar yang khyusuk menonton.

salam sejahtera dan salam 1Malaysia buat anda semua.artikel kali ini adalah mengenai pertandingan pidato spontan sempena minggu kurikulum Pra-u SMK Bingkor.pertandingan ini dianjurkan oleh unit kurukulum pra u smk bingkor yang dikendalikan oleh guru-guru Bahasa Melayu Pra-U.para peserta dipilih secara rawak daripada setiap kumpulan Bahasa Melayu/P.AM dan peserta yang dipilih wajib untuk menyertai.semua peserta yang menyertai memberikan kerjasama 100% dan amat 'sporting' untuk memberikan persembahan yang sangat menarik.semua penonton yang terdiri daripada guru-guru dan para pelajar amat terhibur dengan gelagat-gelagat para peserta yang tidak mengenal erti segan ketika menyampaikan pidato mereka.pertandingan sebegini amat baik untuk melatih para pelajar agar berani berucap dihadapan khalayak ramai dan sentiasa berfikiran jauh dan terbuka.diharap aktiviti seperti ini dapat diteruskan lagi untuk masa akan datang.berikut adalah senarai para pemenang:
JOHAN : SANGARIA BAO WOLLO
N/JOHAN : NEENA ESTHER KALON
KE-3 : EMMANUEL RUPIN
SAGUHATI 1 : DARRY LUCAS
SAGUHATI 2 : ISTHA JOVIE

No comments:

Post a Comment